Skip to main content

Dr. Christopher L Brett, PhD

Professor, Biology
Co-Director, Centre for Microscopy at Concordia
Concordia University Research Chair in Applied Cell Science


Dr. Christopher L Brett, PhD
©Concordia University, photo by Lisa Graves
Office: L-HU S126.00  
Applied Science Hub,
7141 Sherbrooke W.
Phone: (514) 848-2424 ext. 3398
Email: Christopher.Brett@concordia.ca
Website(s): Visit the Brett lab website


Publications

Peer-reviewed and scholarly articles

Khoury, Emmanuelle, Pierre Pariseau-Legault, Amélie Daoust-Boisvert, Audrey Bujold, and Lisa Benisty. (2022). Créer une baladodiffusion : ouvrir des voies et partager des voix. Les Politiques Sociales no. 3–4, p.61–74. https://doi.org/10.3917/lps.223.0061.

Daoust-Boisvert, A. (2022). Science Communication Skills as an Asset Across Disciplines: A Ten-Year Case-Study of the Students’ Motivation Patterns at Université Laval. Public Understanding of Science, 31(5), 648-659.

Daoust-Boisvert, A., and D. Bérard. (2020). Journalisme de solutions : une pratique marginale en émergence au Canada. Les Cahiers du Journalisme, seconde série, numéro 5, p. R81-R88. 

Reports

Daoust-Boisvert, Amélie, and Léa Beaulieu-Kratchanov. (2022). Projet collaboratif de recherche-action en journalisme de solutions entre l’Université Concordia et Atelier 10: Rapport final. Montreal, Quebec: Concordia University, 19 p. 

Books and Book Chapters

Daoust-Boisvert, Amélie. (2022). Le Climat fait-il vibrer les médias québécois? In L’état du Québec 2023: Urgence climatique, agir sur tous les frontsé. Montréal: Institut du Nouveau Monde et Somme Toute/Le Devoir, pages 192–200.

Journalism

Selected Broadcast Contributions

Daoust-Boisvert, A. (2022, October 18). Est-ce que le premier confinement a eu les mêmes répercussions sur les hommes que sur les femmes journalistes [Radio Broadcast]. Moteur de Recherche, ICI Radio-Canada Première.

Daoust-Boisvert, A. (2022, August 19). Est-il possible de faire de la bonne information sur TikTok? [Radio Broadcast]. Moteur de Recherche, ICI Radio-Canada Première.

Daoust-Boisvert, A. (2021, November 30). Les bonnes nouvelles domineraient l’actualité. [Radio Broadcast]. Moteur de Recherche, ICI Radio-Canada Première.

Daoust-Boisvert, A. (2021, July 5). Qu’est-ce que le journalisme de solutions? [Radio Broadcast]. Moteur de Recherche, ICI Radio-Canada Première. 

Daoust-Boisvert, A. (2021, April 6). Under a White Sky. The Nature of the Future. [Radio Broadcast]. Plus on est de fous, plus on lit, ICI Radio-Canada Première. 

Daoust-Boisvert, A. (2020, December 2). Le journalisme environnemental est-il militant? [Radio Broadcast]. Moteur de Recherche, ICI Radio-Canada Première. 

Daoust-Boisvert, Amélie (chronique). (2019). The Guardian, celui qui a redéfini la façon dont on doit parler du climat. Moteur de recherche, ICI Radio-Canada Première.

Recent Magazine Contributions

Cabrera, H., Chiadmi, M., Laumonier, L., Payette, M. and A. Daoust-Boisvert. (2020, October 30). How Tracking Can Improve Gender Representation in Sourcing from J-School to the Newsroom. JSource.

Daoust-Boisvert, A. (2020). Naviguer sur une mer d’incertitudes. Le Trente (automne 2020), 44-46.

Daoust-Boisvert, Amélie. (2020). Une Terre Inhabitable : Un Destin Évitable ? Québec Science, 58(5), 14-16.

Daoust-Boisvert, Amélie. (2019, Automne). Si le climat ne fait pas la une, nous n’avons pas fait notre travail. Le Trente, 43(1), 62‑65.



Op-Eds and Interviews

Recent and Selected Media Interviews
Op-Eds


Research activities

Ongoing Research Projects

  • Du réchauffement à l'urgence: les médias canadiens et la couverture des enjeux climatiques - CRSH (Principal Investigator).
  • Projet de recherche-action en journalisme de solutions (Principal Investigator).
  • Comment enseigner, vulgariser et diffuser les enjeux éthiques des intelligences artificielles?- OBVIA (Co-chercheur with PI Caroline Truchon, Université du Québec en Outaouais
  • Mapping scientific consensus in the age of misinformation - New Frontiers in Research (Co-PI with Vincent Larivière, Université de Montréal.)


Teaching activities

Fall 2020, Fall 2021, Fall 2022

JOUR504 - Intermediate Reporting
JOUR310 Gender, Diversity and Journalism

Winter 2020

JOUR208 Intermediate Reporting

JOUR 402/505 Science Reporting

Fall 2019

JOUR504 - Intermediate Reporting

Winter 2022, Winter 2023

JOUR 402/505 Science Reporting 
JOUR 528 The Digital Magazine

Back to top

© Concordia University