Dr. Carla Barroso Da Costa
Professor
Département d'éducation et pédagogie, Université du Québec à Montréal
Teacher professional engagement, Learning assessments, Assessment of professional competencies, Statistical modelling
Concordia University
https://www.concordia.ca/content/concordia/en/research/learning-performance/people/members.html
Professor
Département d'éducation et pédagogie, Université du Québec à Montréal
Teacher professional engagement, Learning assessments, Assessment of professional competencies, Statistical modelling
Associate Professor
Département d'éducation et formation spécialisées, Université du Québec à Montréal
Approche cognitivo-comportementale, Troubles du comportement et santé mentale, Élaboration et évaluation de programme, Pratiques éducatives en classe, Architecture et aménagement des classes, Biomarqueurs du stress – Cortisol et VFC, Stress et adaptation
Dean
Faculté des sciences de l'éducation, Université du Québec à Montréal
Early Literacy Acquisition, Educational Technology, Learning Strategies, Reading Skills, Second Language Learning, Self-regulated Learning
Professor
Education, Bishop's University
Self-regulated Learning, Computer-Supported Collaborative Learning, Emerging Genres of Online Learning and Communication
Professor
Leading English Education and Resource Network (LEARN)
Autre chercheu[r/se], intervenant(e) des milieux de pratique ou artiste
Professor
Professeure, Faculté des lettres et sciences humaines
FLSH Communicationte
Professor
Département d'éducation et formation spécialisées, Université du Québec à Montréal
Difficulté d'apprentissage de lecture-écriture, Orthopédagogie, Évaluation/intervention/rééducation, Dyslexie/dysorthographie
Professor
Département de didactique, Université du Québec à Montréal
Professor
Département de didactique des langues, Université du Québec à Montréal
Transfert des apprentissage, Évaluation de la lecture/écriture, Programmes d'intervention en lecture/écriture, Didactique cognitive, Difficultés d'apprentissage, Lecture (identification de mots et compréhension de textes), Orthopédagogie
Professor
Département d'éducation et formation spécialisées, Université du Québec à Montréal
Vocational choice, Professional development, Motivation at school, Succeeding in CEGEP, Succeeding in secondary school
Professor
Département de didactique des langues, Université du Québec à Montréal
Blended learning, Problem-based elearning, Morphological awareness, Literacy development, Pedagogical interventions, Development of metalinguistic skills, Reading and writing instruction
Co-Director of Adaptech Research Network & Professor
Psychology, Dawson College
Assessment, Educational Technology, e-Learning, Methodology, Postsecondary Education, Qualitative Methods, Rehabilitation Psychology and Education, Social Psychology of Education
Assistant Professor, Department of Integrated Studies in Education
English as a second/foreign language teacher, drama educator, curriculum designer, teacher trainer, pedagogical coordinator, and language researcher.
CSLP Associate Director and Professor
Département de didactique des langues, Université du Québec à Montréal
Professor
Département de psychologie, Université du Québec à Montréal
Culture and Mental Health; Intervention Evaluation; Intervention and Intercultural Realities; Psychiatry; Transcultural Psychiatry; Cultural Clinical Psychology; Family Violence
Professor
École des arts visuels et médiatiques, Université du Québec à Montréal
Visual and media arts pedagogies; art education curriculum research; mobile technologies and social networks; media literacies; youth; identity construction; processes of socialization; sociology of art education
Professor
Département de didactique des langues, Université du Québec à Montréal
Professor
Département de didactique, Université du Québec à Montréal
Associate Professor
Integrated Studies in Education, McGill University
Philosophy of education; Moral and political philosophy; Civic education; Multicultural education; Inclusive education and cognitive disability
Full Professor
Faculté des sciences sociales, Département d’anthropologie, Université Laval
Anthropologie, Anthropologie de l'Islam, Bien-être et détresse émotionnels, Canada, Herméneutique et anthropologie interprétative-critique, Inde, Maroc, Migrations transsahariennes et sécurisation des frontières, Personnes réfugiées sans papier, Tensions intercommunautaires,Théories et pratiques spirituelles soufies et vivre ensemble, Traditions ethnomédicales et ethnopsychiatriques
Associate Professor
École de politique appliquée, Université de Sherbrooke
Cotitulaire de la Chaire UNESCO en prévention de la radicalisation et de l’extrémisme violents (UNESCO-PREV), Codirecteur de l'Observatoire sur la radicalisation et l'extrémisme violent (OSR), Codirecteur scientifique du Centre interuniversitaire de recherche sur les relations internationales du Québec et du Canada (CIRRICQ), Directeur de l'axe sécurité de l'Observatoire sur les politiques publiques de l’Université de Sherbrooke (OPPUS), Membre du Centre de recherche Société, Droit et Religions de l'Université de Sherbrooke (SoDRUS), Conseiller à la direction du Réseau de recherche sur les opérations de paix de l’Université de Montréal (ROP)
Professor
Département d'éducation et formation spécialisées, Université du Québec à Montréal
Professor
Département de didactique, Université du Québec à Montréal
Professor
Département de didactique, Université du Québec à Montréal
Didactique des sciences; Éducation; Jeux vidéo; Modèles d'apprentissages; Neuroéducation
Professor
Division of Social and Transcultural Psychiatry, Department of Psychiatry, Faculty of Medicine, McGill University
Secondary traumas in the context of war and organized violence; Mental health of immigrants and refugees; Collaborative mental health care for children and youth; Creative expression in school programs; Migration policies and immigrant and refugee health
© Concordia University