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Mitch McLarnon Co-Editing Special Issue on Adult Education and Social Justice


Mitch McLarnon Mitch McLarnon

CSLP member Mitch McLarnon, professor in the Department of Education at Concordia University, is co-editing a special bilingual (French/English) issue of the Canadian Journal for the Study of Adult Education (CJSAE), alongside Jean-Pierre Mercier, professor in the Département d’éducation et formation spécialisées at the Université du Québec à Montréal (UQAM). The issue, slated for publication in Spring 2027, invites critical contributions that explore the intersections of adult education, social movements, popular education, and community-based organizing during a time of rising authoritarianism and intersecting global crises.

The editors seek submissions that are grounded in engaged and activist scholarship, with a focus on social and environmental justice, emancipation, care, and regeneration. Articles may be empirical, theoretical, reflective, or creative, and are especially welcome if they draw on Black, Indigenous, feminist, queer, disability, anti-colonial, rural, or diasporic perspectives.

Key deadlines include:

  • August 29, 2025: Abstract submissions due
  • October 2025: Notifications sent to invited authors
  • May 1, 2026: Full manuscripts due
  • December 15, 2026: Final papers submitted

Book reviews aligned with the special issue’s themes are also welcome. Interested reviewers should contact Sara Carpenter at sara3@ualberta.ca by October 31, 2025.

For the complete call, please see consult the official posting.

For more details and author guidelines, visit the CJSAE website.

Mitch McLarnon Mitch McLarnon

Mitch McLarnon, codirige un numéro spécial sur l’éducation des adultes et la justice sociale

Mitch McLarnon, membre du CEAP et professeur au Département d’éducation de l’Université Concordia, codirige un numéro spécial bilingue (français/anglais) de la Revue canadienne pour l’étude de l’éducation des adultes (Canadian Journal for the Study of Adult Education – CJSAE), en collaboration avec Jean-Pierre Mercier, professeur au Département d’éducation et formation spécialisées de l’Université du Québec à Montréal (UQAM). Prévu pour le printemps 2027, ce numéro spécial accueille des contributions critiques qui explorent les intersections entre l’éducation des adultes, les mouvements sociaux, l’éducation populaire et l’organisation communautaire, dans un contexte marqué par la montée de l’autoritarisme et des crises mondiales interreliées.

Les responsables du numéro recherchent des articles ancrés dans une recherche engagée et militante, mettant l’accent sur la justice sociale et environnementale, l’émancipation, le soin et la régénération. Les contributions peuvent être de nature empirique, théorique, réflexive ou créative, et sont particulièrement bienvenues si elles s’inscrivent dans des perspectives noires, autochtones, féministes, queers, anticapacitistes, anticoloniales, rurales ou diasporiques.

Dates importantes à retenir :

  • 29 août 2025 : Date limite pour la soumission des résumés
  • Octobre 2025 : Notification aux auteur·trice·s invité·e·s
  • 1er mai 2026 : Soumission des manuscrits complets
  • 15 décembre 2026 : Soumission finale des textes acceptés

Des recensions d’ouvrages en lien avec les thèmes du numéro sont également les bienvenues. Les personnes intéressées peuvent écrire à Sara Carpenter à l’adresse suivante : sara3@ualberta.ca, d’ici le 31 octobre 2025.

Pour consulter l’appel complet, veuillez vous référer à l’annonce officielle.

Pour plus d’informations et les directives aux auteur·trice·s, visitez le site web de la CJSAE.



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