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Quentin Wheeler-Bell joins the Speaker Series to discuss the backlash against Critical Race Theory


Banner for Quentin-Wheeler Bell talk

On Monday, April 15, 2024 the CSLP Speaker Series will welcome of Quentin Wheeler-Bell, Associate Professor in Educational Leadership and Policy Studies at Indiana University, to discuss his work at the intersection of education and democratic theory, with a focus on critical pedagogy and the philosophy of education.

His presentation will delve into the Critical Race Theory (CRT) debate, reconceptualizing it as a clash of trauma narratives that reflect the United States' grappling with its racial history. He will offer a critique of the reactionary nature of recent anti-CRT legislation, highlighting its inadequacies in facilitating the crucial process of what he describes as “democratic mourning” and propose an educational approach centered on moral literacy, critical consciousness, democratic empathy, the construction of trauma narratives, and public deliberation to foster a more inclusive and empathetic democratic society.

To read the full abstract of his presentation or to register your attendance, please visit EventBrite.

Quentin Wheeler-Bell rejoint la "Speaker Series" pour discuter de l'opposition à la théorie critique de la race

Le lundi 15 avril 2024, le CSLP Speaker Series accueillera Quentin Wheeler-Bell, professeur associé en leadership éducatif et études politiques à l'Université de l'Indiana, pour discuter de son travail à l'intersection de l'éducation et de la théorie démocratique, en mettant l'accent sur la pédagogie critique et la philosophie de l'éducation.

Sa présentation approfondira le débat sur la théorie critique de la race (TCR), en le reconceptualisant comme une confrontation de récits de traumatismes qui reflètent la lutte des États-Unis avec leur histoire raciale. Il critiquera la nature réactionnaire de la récente législation anti-TCR, soulignant son incapacité à faciliter le processus crucial de ce qu'il décrit comme le "deuil démocratique" et proposera une approche éducative centrée sur l'alphabétisation morale, la conscience critique, l'empathie démocratique, la construction de récits de traumatismes et la délibération publique pour favoriser une société démocratique plus inclusive et empathique.

Pour lire le résumé complet de sa présentation ou pour vous inscrire, veuillez consulter EventBrite.

 




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