In this Lunch & Learn, Andrea Sander will delve into how current research on infant language development can inform recommendations for families raising a multilingual child in a minority language setting. She will cover family language strategies, including the famous one-parent-one-language approach, debunk common myths about raising multilingual children, and explore the unique linguistic landscape of Montreal.
Andrea will also highlight the sociolinguistic benefits of learning multiple languages for children and families, offering valuable insights for policymakers and parents alike.
Andrea Sander-Montant is a PhD student in Psychology at Concordia University. Originally from Mexico City, her research interests focus on the variation in language acquisition across diverse populations, particularly bilingual and neurodiverse children. Her clinical experience in early intervention across multiple diagnoses has deepened her appreciation for high-quality research, which can lead to better clinical interventions.
Dîner-causerie : L’importance de préserver les langues minoritaires et d’origine pour le bien-être des familles
À l’occasion de ce dîner-causerie, Andrea Sander examinera comment les recherches actuelles sur le développement du langage chez les nourrissons peuvent inspirer des recommandations aux familles qui élèvent un enfant multilingue dans un contexte de langue minoritaire. Elle abordera diverses stratégies linguistiques familiales, y compris la fameuse approche « un parent, une langue », démystifiera les mythes courants sur l’éducation des enfants multilingues et explorera le paysage linguistique unique de Montréal.
Andrea soulignera également les avantages sociolinguistiques de l’apprentissage de plusieurs langues pour les enfants et les familles, offrant ainsi de précieuses indications aux responsables politiques et aux parents.
Andrea Sander-Montant est doctorante en psychologie à l'Université Concordia. Originaire de Mexico, elle se concentre actuellement sur la variation de l’acquisition du langage chez diverses populations, notamment les enfants bilingues et neurodivers. Son expérience clinique en intervention précoce dans plusieurs diagnostics lui a fait réaliser l'importance d'une recherche de haute qualité, capable de se traduire par de meilleures interventions cliniques.