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Concordia’s Account Management System (CAMS) service interruption: November 23-29

November 23, 2021

As part of the IT systems cutover to Project Unity, beginning on November 23, the Concordia Account Management System (CAMS) will experience a planned system interruption which will last until November 29. The system will be shut down completely for a 48-hour period on November 26 and 27.

This will have varying impacts on several systems at the university.

System Impacts:

IDSS: Password resets and the allocation of new user accounts (ie. Netnames) will take longer than usual. This will directly impact admission applications at Concordia and Concordia Continuing Education (CCE) during the November 26-27 shutdown period.
• Self service password resets will remain operational but manual password resets will be impacted.
ARES: The creation of new ARES accounts in the Library for new employees will be impacted and may take longer than usual.
DPrint: Access to DPrint for new users will be impacted and may take longer than usual.
MS365: Changes to licensing rights to MS365 may take longer than usual, as will assistance with email aliases.
Faculty media relations profiles will remain read only for the duration of the CAMS service interruption.

If you have questions about this service interruption, contact the IT Service Desk by email at help@concordia.ca or call 514-848-2424, ext. 7613 to speak with a Service Desk agent between 8:00am and 11:00pm on weekdays.

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Interruption de service du système de gestion des comptes de Concordia du 23 au 29 novembre

Dans le cadre du transfert des systèmes informatiques vers la plateforme Unity, à compter du 23 novembre, le système de gestion des comptes (SGC) de Concordia fera l’objet d’une interruption de service planifiée qui durera jusqu’au 29 novembre. Le système sera entièrement indisponible pendant 48 heures les 26 et 27 novembre.

Cette interruption de service aura divers effets sur plusieurs systèmes de l’Université.

Incidences sur les systèmes :

IDSS: Les réinitialisations de mot de passe et l’établissement de nouveaux comptes d’utilisateur (et des netnoms correspondants) prendront plus de temps qu’à l’habitude. Il y aura un impact direct sur le traitement des demandes d’admission à Concordia et à Formation continue Concordia durant la période d’interruption des 26 et 27 novembre.

• La réinitialisation du mot de passe en libre-service demeurera fonctionnelle, mais les réinitialisations manuelles de mot de passe seront perturbées.

ARES: La création de nouveaux comptes ARES à la Bibliothèque pour les nouveaux employés sera perturbée et pourrait prendre plus de temps qu’à l’habitude.

DPrint: L’accès à DPrint pour les nouveaux utilisateurs sera perturbé et pourrait prendre plus de temps qu’à l’habitude

MS365: Les changements aux licences pour MS365 peuvent prendre plus de temps à traiter qu’à l’habitude, tout comme les demandes d’assistance concernant les alias de messagerie.

• Les profils de relations médias des membres du corps professoral demeureront accessibles en lecture seule pendant toute la durée de l’interruption de service du SGC.

Si vous avez des questions sur cette interruption de service, écrivez au Service d’assistance à help@concordia.ca, ou téléphonez au 514 848-2424, poste 7613, pour parler à un préposé, entre 8 h et 23 h, du lundi au vendredi.
 

 




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