Skip to main content
notice

RESOLVED: Incoming Email Service Disruption

November 13, 2025
|


Version française

UPDATE

Following investigation, an email service interruption began at 15:30 on November 13 and was fully resolved as of 18:21.

During this interruption period, sending and receiving of Concordia email may have been impacted.

What you should do:

  • Resend any important emails destined for Concordia.ca addresses between 15:30 to 18:30 on November 13 to ensure successful delivery.
  • If you experience any ongoing issues, please contact the IITS Service Desk.

Thank you for your patience and understanding while we resolved this issue.

-----

UPDATE:

As of 6:30 p.m., the issue affecting incoming emails has been resolved. We will continue to monitor the system and share any further updates as needed.

Thank you for your patience and understanding.

-----

UPDATE:

As of 5:50 p.m., we are still actively working to resolve the issue. Please be aware that some messages may be delivered to your Junk folder, so we encourage you to check it to ensure nothing is missed.

Thank you for your patience and understanding.

------

As of 5:00 p.m. on November 13, 2025 the incoming email service for Concordia is currently experiencing a disruption. We are investigating and working quickly to resolve the issue. We will be updating this information as we know more.

If you have any questions or concerns, please contact the IT Service Desk by email at help@concordia.ca or call 514-848-2424, ext. 7613.

Résolu: Interruption du service de courriels entrants

MISE À JOUR :

À la suite de notre enquête, une interruption du service de courriel a commencé à 15 h 30 le 13 novembre et a été entièrement résolue à 18 h 21.

Durant cette période d’interruption, l’envoi et la réception des courriels de Concordia ont pu être affectés.

Ce que vous devez faire:

  • Renvoyez tout courriel important destiné à une adresse concordia.ca entre 15 h 30 et 18 h 30 le 13 novembre afin d’assurer sa bonne livraison.

Merci de votre patience et de votre compréhension pendant que nous réglions ce problème.

MISE À JOUR :

À 18 h 30, le problème affectant les courriels entrants a été résolu. Nous continuerons de surveiller le système et de partager d’autres mises à jour au besoin.

Merci pour votre patience et votre compréhension.

MISE À JOUR:

À 17 h 50, nous travaillons toujours activement à résoudre le problème. Veuillez noter que certains messages peuvent être envoyés dans votre dossier Courrier indésirable. Nous vous encourageons donc à le vérifier afin de vous assurer que rien ne vous échappe.

Merci pour votre patience et votre compréhension.

-----

En 13 novembre 2025 à 17 h 00 Service de courriel de Concordia connaît actuellement une perturbation.. Nous analysons la situation et travaillons à résoudre le problème rapidement. Nous publierons de l’information à jour dès que nous en saurons plus. 

Si vous avez des questions ou des préoccupations, veuillez communiquer avec le bureau de service des TI par courriel à help@concordia.ca ou par téléphone au 514-848-2424, poste 7613.




Back to top

© Concordia University