Skip to main content
Conferences & lectures

QUESCREN Education and Vitality Forum 2025 // Forum de QUESCREN sur l’éducation et la vitalité 2025

Sustainable Futures for Quebec’s English-Language Education // Des avenirs durables pour l'éducation en langue anglaise au Québec


Date & time
Wednesday, November 5, 2025 –
Friday, November 7, 2025 (all day)
Cost

TBD

Accessible location

Yes - See details

We are happy to announce the fourth edition of QUESCREN's biennial Education and Vitality Forum!

Since 2018, the QUESCREN Forum has provided a platform for meaningful discussions among researchers, practitioners, community partners, and policymakers. It provides the opportunity to share research, insights, and best practices across Quebec's English-language education continuum — from daycare through post-secondary — within a lifelong learning perspective.

The 2025 edition of the Forum will focus on the critical question of how education can support the vitality and sustainability of Quebec’s diverse English-speaking communities. The event will also offer the occasion to discuss the future direction of research in this field and identify research priorities. 

Nous sommes heureux.ses d'annoncer la quatrième édition du Forum biennal de QUESCREN sur l’éducation et la vitalité !

Depuis 2018, le Forum de QUESCREN sert de plateforme pour des discussions enrichissantes entre chercheur.se.s, praticien.ne.s, partenaires communautaires et décideur.se.s politiques. Il permet de partager des travaux de recherche, des perspectives et des pratiques exemplaires sur le continuum de l'éducation en anglais au Québec — allant de la garderie à l'enseignement postsecondaire — dans une perspective d’apprentissage tout au long de la vie.

L’édition 2025 du Forum portera sur la question cruciale de savoir comment l’éducation peut soutenir la vitalité et la pérennité des diverses communautés d’expression anglaise du Québec. L'événement sera également l'occasion de discuter de l'orientation future de la recherche dans ce domaine et d'identifier des priorités de recherche.

Back to top

© Concordia University