Skip to main content
notice

Emma June Huebner explores the use of social media to deliver museum education


Emma June Huebner (à droite), aux côtés de Safia Boufalaas. Photo par Denise Leitao Emma June Huebner (à droite), aux côtés de Safia Boufalaas. Photo par Denise Leitao

Emma June Huebner (PhD candidate in Art Education, supervised by Vivek Venkatesh) recently published the findings of a qualitative investigation of museum education using social media as an educational tool in the journal Studies in Art Education.

A survey of 28 art museum educators and in-depth focus groups with 15 young participants revealed that social media offers a new avenue for museum education. Short-form videos were found to be effective for art learning but navigating the complex dynamics between educators and visitors on social media posed challenges.

Through her research, Huebner, provides practical recommendations for educators aiming to integrate young people's perspectives in the future development of museum educational networking platforms.

Emma June Huebner (à droite), aux côtés de Safia Boufalaas. Photo par Denise Leitao Emma June Huebner (à droite), aux côtés de Safia Boufalaas. Photo par Denise Leitao

Emma June Huebner explore l'utilisation des médias sociaux pour l'éducation muséale

Emma June Huebner (doctorante en éducation artistique, supervisée par Vivek Venkatesh) a récemment publié les résultats d'une enquête qualitative sur l'éducation muséale utilisant les médias sociaux comme outil pédagogique dans la revue Studies in Art Education.

Une enquête menée auprès de 28 éducateurs de musées d'art et des groupes de discussion approfondis avec 15 jeunes participants ont révélé que les médias sociaux offrent une nouvelle voie pour l'éducation muséale. Les vidéos de courte durée se sont révélées efficaces pour l'apprentissage de l'art, mais la navigation dans la dynamique complexe entre les éducateurs et les visiteurs sur les médias sociaux a posé des défis.

Grâce à ses recherches, Mme Huebner formule des recommandations pratiques à l'intention des éducateurs désireux d'intégrer le point de vue des jeunes dans le développement futur des plateformes de réseautage éducatif des musées.




Back to top

© Concordia University