Skip to main content

Upcoming Pedagogical Innovation Awards to feature new Student Teaching category


Emma June Huebner received a prize for Technological Innovation at the 2024 awards, presented by CSLP Co-Director David Waddington

The Centre for the Study of Learning and Performance (CSLP) is pleased to announce that the 2025 Pedagogical Innovation Awards will be held on Thursday, September 11, from 5:00 to 7:00 p.m. in the CSLP’s Research-Creation room (GA 2.221).

This year’s edition introduces a new prize category for innovation in student teaching, open exclusively to Concordia University students. Eligible innovations could be either curriculum-based or technological, reflecting the range of creative approaches student teachers bring to the classroom.

The Pedagogical Innovation Awards and Symposium acknowledge and reward teaching professionals who implement creative practices in their classrooms by offering a monetary prize and the opportunity to promote their innovations and engage in dialogue with peers and researchers. Any teaching professional (full-time or part-time) in a government-recognized public or private elementary or secondary school in Quebec is eligible to apply for the $1,000 awards, which aim to:

  1. Recognize innovative teaching practices.
  2. Bring teachers together with educational researchers to explore connections between classroom innovations and recent research findings.
  3. Share these innovations more widely with the teaching and research community.

Previously, the awards have featured two categories:

  • Technological Innovation — including new uses for computer programs, mobile applications, video games, or other digital tools to engage students.
  • Curriculum Innovation — including new Learning and Evaluation Situations (LES), fresh approaches to challenging topics, or experiential learning activities outside the classroom.

The Innovation in Student Teaching category expands the scope of the awards by celebrating the contributions of emerging educators at Concordia and showcasing the creativity and ingenuity they bring to their practice.

On September 11 we will celebrate this year’s outstanding achievements in pedagogical innovation.

Read more about the results from the previous awards:

Emma June Huebner a reçu un prix pour l’innovation technologique lors de l’édition 2024, remis par David Waddington, codirecteur du CEAP.

Les Prix d’innovation pédagogique à venir mettent à l’honneur une nouvelle catégorie dédiée à l’enseignement en formation

Le Centre d’études sur l’apprentissage et la performance (CEAP) a le plaisir d’annoncer que l’édition 2025 des Prix d’innovation pédagogique se tiendra le jeudi 11 septembre, de 17 h à 19 h, dans la salle de recherche-création du CEAP (GA 2.221).

Cette édition introduit une nouvelle catégorie de prix pour l’innovation en enseignement en formation, ouverte exclusivement aux étudiantes et étudiants de l’Université Concordia. Les innovations admissibles peuvent être de nature curriculaire ou technologique, reflétant la diversité des approches créatives que les personnes en formation à l’enseignement apportent à la classe.

Les Prix et symposium d’innovation pédagogique visent à reconnaître et à récompenser les personnes enseignantes qui mettent en œuvre des pratiques créatives dans leurs classes, en leur offrant un prix en argent ainsi que l’occasion de présenter leur innovation et d’échanger avec des pairs et des chercheuses et chercheurs. Toute personne enseignante (à temps plein ou à temps partiel) dans une école publique ou privée reconnue par le gouvernement, au primaire ou au secondaire, au Québec, peut poser sa candidature pour l’un des prix de 1 000 $. Ces prix poursuivent trois objectifs :

  1. Reconnaître les pratiques d’enseignement innovantes.
  2. Favoriser les échanges entre le milieu scolaire et la recherche afin d’explorer les liens entre les innovations en classe et les résultats de recherche récents.
  3. Diffuser ces innovations plus largement auprès de la communauté enseignante et de recherche.

Jusqu’à présent, les prix comportaient deux catégories :

  • Innovation technologique — incluant de nouvelles utilisations de programmes informatiques, d’applications mobiles, de jeux vidéo ou d’autres outils numériques pour mobiliser les élèves.
  • Innovation curriculaire — incluant la création de nouvelles situations d’apprentissage et d’évaluation (SAÉ), de nouvelles approches pour traiter des sujets complexes ou d’activités d’apprentissage expérientielles réalisées à l’extérieur de la classe.

La catégorie Innovation étudiante élargit la portée des prix en mettant en valeur la contribution des personnes enseignantes émergentes et en soulignant la créativité et l’ingéniosité qu’elles apportent à leur pratique.

Le 11 septembre, nous célébrerons les réalisations exceptionnelles de cette année en matière d’innovation pédagogique.

Pour en savoir plus sur les résultats des éditions précédentes :



Back to top

© Concordia University