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New LTK+ Newsletter Highlights Global Impact of Literacy and Numeracy Tools


Cover image for the LTK+ Spring-Summer 2025 newsletter

The Spring–Summer 2025 edition of the Learning Toolkit+ (LTK+) newsletter is now available, showcasing new research and field updates from global education projects led by CSLP member Philip Abrami. These initiatives—funded under a SSHRC Partnership grant—highlight the reach and adaptability of LTK+ tools in diverse international contexts.

Among this issue’s features:

Nepal Literacy Pilot
In collaboration with Tribhuvan University (Nepal) and the Open University (UK), the LTK+ team launched a pilot project in Kathmandu integrating ABRACADABRA and READS into Grade 1 classrooms. The project included adapted teacher training, localized classroom resources, and follow-up support. Early findings suggest improved teacher engagement, increased student attendance, and measurable literacy gains.

Mombasa Longitudinal Study: Early Numeracy Gains
The team also reports on a long-term study in Kenya using ELM (Early Learning in Mathematics). Results show that teachers using the software spent more time on complex math concepts, adopted more student-centered practices, and saw improved student test scores—underscoring ELM’s promise as a sustainable and scalable solution aligned with Kenya’s Competency-Based Curriculum.

New Video Release
The editors spotlight their new video, The Role of the Learning Sciences in Tackling the Learning Crisis, now available on YouTube. The video explores how learning sciences can help address educational disparities around the world.

Furthering Impact in Kenya
The LTK+ team also received a GPE-KIX “Furthering Impact” grant to extend their previous literacy work in Kenya. Collaborating with local education authorities, they trained curriculum officers and ICT technicians to support teachers beyond the life of the original initiative. Data from these efforts is now being analyzed to better understand how to sustain educational innovation in classrooms over time.

Read the full newsletter to explore these stories and other updates from the LTK+ team.

Le nouveau bulletin LTK+ met en lumière l’impact mondial des outils de littératie et de numératie

Le numéro printemps–été 2025 du bulletin Learning Toolkit+ (LTK+) est maintenant disponible. Il présente des recherches récentes et des mises à jour sur des projets éducatifs menés à l’international par le membre du CEAP Philip Abrami, dans le cadre d’une subvention de partenariat du CRSH. Ces projets illustrent la portée et l’adaptabilité des outils LTK+ dans divers contextes éducatifs à travers le monde.

Parmi les faits saillants :

Projet pilote au Népal
En partenariat avec l’Université Tribhuvan (Népal) et l’Open University (R.-U.), l’équipe LTK+ a lancé un projet pilote à Katmandou pour intégrer ABRACADABRA et READS dans des classes de 1re année. Le projet comprenait une formation adaptée pour les enseignant·es, des ressources contextualisées, ainsi qu’un accompagnement hybride. Les premiers résultats indiquent une mobilisation accrue du personnel enseignant, une amélioration de l’assiduité des élèves, et des progrès en littératie.

Étude longitudinale à Mombasa : progrès en numératie
Le bulletin présente également les résultats d’une étude à long terme menée au Kenya avec le logiciel ELM (Early Learning in Mathematics). Les données indiquent que les enseignant·es utilisant ELM consacrent davantage de temps à des concepts mathématiques avancés, adoptent des approches plus centrées sur l’élève, et constatent de meilleurs résultats aux tests, ce qui démontre le potentiel durable et évolutif de l’outil dans le cadre du programme d’études basé sur les compétences du Kenya.

Nouvelle vidéo
L’équipe met aussi en lumière sa plus récente vidéo, The Role of the Learning Sciences in Tackling the Learning Crisis, disponible sur YouTube. On y explore le rôle des sciences de l’apprentissage dans la lutte contre les inégalités éducatives mondiales.

Prolongation de l’impact au Kenya
L’équipe LTK+ a reçu une subvention de prolongation de l’impact (GPE-KIX) pour élargir son travail de littératie au Kenya. En collaboration avec les autorités locales en éducation, elle a formé des agents de soutien pédagogique et des technicien·nes en TIC afin de renforcer l’appui aux enseignant·es au-delà du projet initial. Les données recueillies aideront à mieux comprendre les facteurs favorisant l’adoption durable d’innovations pédagogiques.

Consultez le bulletin complet pour découvrir ces récits et les autres initiatives en cours de l’équipe LTK+.



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