Conferences & lectures

Education and Vitality Forum III / Forum sur l'éducation et la vitalité III

Continuing to support English-language minority education in Quebec / Continuer à soutenir l'éducation des minorités de langue anglaise au Québec

DATE & TIME
Thursday, November 2, 2023 –
Friday, November 3, 2023 (all day)
WHEEL CHAIR ACCESSIBLE

Yes

This event will focus on the needs of Quebec’s English-language education system and the important role it plays in the vitality of the community.

It is the third forum on this topic convened by the Quebec English-Speaking Communities Research Network (QUESCREN). It will bring together researchers, practitioners, community stakeholders and policy-makers to share and discuss best practices and initiatives that support our diverse communities.

 

More information to come in the new year – stay tuned!

This event is made possible through the financial support of the Secrétariat aux relations avec les Québécois d'expression anglaise. QUESCREN also receives funding from the Department of Canadian Heritage, the Canadian Institute for Research on Linguistic Minorities, and Concordia University


Cet événement portera sur les besoins du système d'éducation de langue anglaise au Québec et le rôle important qu'il joue dans la vitalité de la communauté. 

Il s'agit du troisième forum organisé par le Réseau de recherche sur les communautés québécoises d'expression anglaise (QUESCREN) sur la vitalité communautaire et l'éducation. Il réunira des chercheurs, praticiens, intervenants communautaires et décideurs politiques partageront et discuteront des meilleures pratiques et initiatives qui soutiennent nos diverses communautés.

 

Plus d'informations à venir dans la nouvelle année - restez à l'écoute !

Cet événement est rendu possible grâce au soutien financier du Secrétariat aux relations avec les Québécois d’expression anglaise. QUESCREN recoit également du financement du Ministère du patrimoine canadien, de l’Institut canadien de recherche sur les minorités linguistiques et de l'Université Concordia.

Back to top

© Concordia University