notice

New QUESCREN Researcher-Member Portrait – Dr. Cathy Martin – Nouveau portrait de chercheuse-membre de QUESCREN


In our series of portraits of QUESCREN’s researcher-members, we feature Dr. Cathy Martin, a member of the Listuguj Mi’gmaq First Nation and Director of Structural Readiness with the First Nation Education Administrators Association.

During our interview, she discussed research ethics in the context of Indigenous understanding of knowledge as collectively owned and she highlighted the importance for researchers to build trusting relationships with Indigenous communities and to respect traditional knowledge and knowledge holders.

You can find the full text of the interview here.

//

Notre série de portraits de chercheur.se.s-membres de QUESCREN se poursuit avec le portrait de Cathy Martin, Ph.D., membre de la Première Nation Mi'gmaq de Listuguj et directrice de la préparation structurelle de I’Association des administrateurs de l’éducation des Premières Nations.

Au cours de notre entretien, Cathy Martin a abordé la question de l'éthique de la recherche dans le contexte de la perspective autochtone sur le savoir en tant que propriété collective et elle a souligné l'importance pour les chercheur.se.s d'établir des relations de confiance avec les communautés autochtones et de respecter les connaissances traditionnelles et les gardien.ne.s du savoir.

Vous pouvez trouver le texte intégral de l’entrevue ici.




Back to top

© Concordia University