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Dan Mamlok to discuss education in polarizing times at the Speaker Series on March 12


At the next installment of the CSLP Speaker Series on March 12, we will welcome Dan Mamlok of Tel Aviv University for a discussion of the meaning of education for tolerance, and the practices used to advance tolerance through education.

Banner for the Dan Mamlok Speaker Series event

Mamlok is Assistant Professor in the School of Education where his primary areas of scholarship include philosophy of education, sociocultural studies of education, technology in education, and aesthetic education. His research explores the sociocultural aspects of integrating technology and education and specifically deals with questions pertaining to democracy, education, and citizenship.

The session will take place in-person in the CSLP’s research-creation room (2.221) and simultaneously online through Zoom. Please be sure to register your attendance through EventBrite.

Abstract for Dr. Mamlok’s presentation:

What is the meaning of education for tolerance, and what are the practices used to advance tolerance through education? In general, tolerance is perceived as a means to resist hostility, raise awareness of cultural differences, mitigate violence, and maintain liberal and democratic values. In education, various initiatives, such as the International Day for Tolerance, aim to build resilience against different forms of hate and cultivate openness and acceptance of the other. Yet, the idea of tolerance includes different understandings and interpretations. In this lecture, I aim to consider ways to cultivate an embodied sense of tolerance among students and advance a more genuine sense of tolerance.

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Dan Mamlok discutera de l'éducation en période de polarisation le 12 mars

Lors de la prochaine édition de la série de conférences « Speaker Series » du CEAP, le 12 mars, nous accueillerons Dan Mamlok de l'Université de Tel Aviv pour une discussion sur la signification de l'éducation à la tolérance et sur les pratiques utilisées pour faire progresser la tolérance par le biais de l'éducation.

M. Mamlok est professeur adjoint à l'école d'éducation, où ses principaux domaines d'étude sont la philosophie de l'éducation, les études socioculturelles de l'éducation, la technologie dans l'éducation et l'éducation esthétique. Ses recherches portent sur les aspects socioculturels de l'intégration de la technologie et de l'éducation et traitent plus particulièrement des questions relatives à la démocratie, à l'éducation et à la citoyenneté.

La session se déroulera en personne dans la salle de recherche-création du CEAP (2.221) et simultanément en ligne via Zoom. N'oubliez pas de vous inscrire sur EventBrite.

Résumé de la présentation du Dr. Mamlok :

Quelle est la signification de l'éducation à la tolérance et quelles sont les pratiques utilisées pour faire progresser la tolérance par le biais de l'éducation ? En général, la tolérance est perçue comme un moyen de résister à l'hostilité, de sensibiliser aux différences culturelles, d'atténuer la violence et de maintenir les valeurs libérales et démocratiques. Dans le domaine de l'éducation, diverses initiatives, telles que la Journée internationale de la tolérance, visent à renforcer la résistance aux différentes formes de haine et à cultiver l'ouverture d'esprit et l'acceptation de l'autre. Cependant, l'idée de tolérance comprend différentes compréhensions et interprétations. Dans cette conférence, j'ai l'intention d'examiner les moyens de cultiver un sens incarné de la tolérance chez les étudiant.es et de promouvoir un sens plus authentique de la tolérance.




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