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Disabling legacy protocols / Désactivation des anciens protocoles

February 23, 2022
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UPDATED on February 23, 2022. 

In recent weeks, members of the Concordia community have raised concerns about the plan to disable legacy protocols and shift to an Outlook-only email environment for security reasons.

We take your comments very seriously. We are working to explore alternative solutions, including supporting additional email clients, and timelines that will respond to the feedback we have received while respecting Concordia’s cybersecurity requirements.

Please rest assured that no one will lose access to their email on February 28.

In the coming weeks, we will proceed with additional community consultations to supplement the feedback already received. We would kindly ask you, however, to fill out the online form by March 11 should you require an email client other than Outlook. This information will provide us with a more holistic view to develop a revised approach which will be communicated before the end of the winter semester.

We remain committed to working with the community to explore different options and to support you during this change.

For more information visit, our webpage about disabling legacy protocols. 

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Changements touchant les comptes de courriel Concordia

Au cours des dernières semaines, des membres de la communauté de Concordia ont exprimé certaines préoccupations concernant le projet de désactivation des anciens protocoles et leur migration vers un environnement restreint à Outlook pour des raisons de sécurité. 

Nous accordons une grande importance à vos commentaires. C’est pourquoi nous travaillons à évaluer diverses solutions de rechange, y compris la prise en charge de nouveaux clients de messagerie, et à fixer des échéanciers qui tiennent compte à la fois de vos remarques et des exigences de Concordia en matière de cybersécurité.

Soyez assurés que personne ne perdra l’accès à son courrier électronique le 28 février.

Dans les semaines à venir, nous procéderons à d’autres consultations afin de mieux cerner les points de vue des membres de la communauté. Toutefois, nous vous demandons de bien vouloir remplir le formulaire en ligne d’ici le 11 mars si vous avez besoin d’un client de messagerie autre qu’Outlook. Les renseignements recueillis nous donneront une vue d’ensemble de la situation et nous permettront de réviser notre stratégie, laquelle sera annoncée avant la fin du trimestre d’hiver.

Nous entendons continuer à collaborer avec la communauté de Concordia pour explorer différentes options et assurer un soutien tout au long de cette transition. 




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