Skip to main content
notice

CSLP to host Lauren Bialystok for talk on identity in education on Nov. 9th


Lauren Bialystok Photo: University of Toronto

Le français suivra.

The CSLP is hosting Lauren Bialystok for a talk titled “Learning Who We Are: Beyond the Statement of Positionality,” on November 9th, 2021 from 2:30-3:45 pm.

In her talk, Dr. Bialystok will examine the relationship between identity and knowledge, specifically through an analysis of the scholarly practice of “self-positioning.” Dr. Bialystok contends that while such a practice signals a commitment to social justice, it also has hidden implications about identity and education––implying that our identities might be perceived as “shortcuts” or “impediments” to learning. In response, Dr. Bialystok argues that we should not automatically position ourselves in educational situations, but should instead consider when and how identity impacts our ability to learn and speak for others. 

Lauren Bialystok is Associate Professor in the Department of Social Justice Education at the Ontario Institute for Studies in Education (OISE) in Toronto.  She has a PhD in Philosophy from the University of Toronto and her research interests include ethics and identity, liberalism, gender, and education. She is writing a book about identity in education (MIT Press) and is co-author (with Lisa Andersen) of the forthcoming Touchy Subject: History and Philosophy of Sex Education (University of Chicago Press).

Register for the event.

Le CEAP présente une conférence de Lauren Bialystok, intitulée "Learning Who We Are: Beyond the Statement of Positionality,” qui aura lieu le 9 novembre 2021 de 14h30 à 15h45.

Dans son discours, La Dre Bialystok examinera la relation entre l'identité et la connaissance, notamment par le biais d'une analyse de la pratique académique de « l'auto-positionnement ». Le Dre Bialystok soutient que si une telle pratique témoigne d'un engagement envers la justice sociale, elle a également des implications cachées sur l'identité et l'éducation - laissant entendre que nos identités pourraient être perçues comme des « raccourcis » ou des « obstacles »  à l'apprentissage. En réponse, la Dre Bialystok soutient que nous ne devrions pas nous positionner automatiquement dans des situations scolaires, mais plutôt considérer quand et comment l'identité a un impact sur notre capacité à apprendre et à parler au nom des autres. 

Lauren Bialystok est professeure agrégée au département d'éducation à la justice sociale de l'Ontario Institute for Studies in Education à Toronto.  Elle est titulaire d'un doctorat en philosophie de l’Université de Toronto et ses recherches portent sur l'éthique et l'identité, le libéralisme, le genre et l'éducation. Elle écrit actuellement un livre sur l'identité dans l'éducation (MIT Press) et est co-auteur (avec Lisa Andersen) d'un livre à paraître intitulé Touchy Subject: History and Philosophy of Sex Education (University of Chicago Press).

Inscrivez-vous à l'événement

*Cet événement se déroulera en anglais.




Back to top

© Concordia University