Concordia University

http://www.concordia.ca/content/concordia/en/research/apprentissage-performance/knowledge-transfer/instruments.html

Instruments

Les instruments suivants ont été créés par des chercheurs du CEAP et sont disponibles gratuitement pour fins de recherche.

Cependant, nous vous demandons de nous contacter avant d’utiliser un instrument puisque nos instruments sont régulièrement révisés et nous voudrions nous assurer que vous avez la version la plus récentes. En plus, nous vous demandons de toujours bien vouloir citer les noms des auteurs et du Centre d’études pour l’apprentissage et la performance.


Pratique fondée sur des données probantes

Questionnaire on the Utilization of Research-based Information (QURBI)

Group Work

Cooperative Learning Implementation Questionnaire (CLIQ)
Cooperative Learning Implementation Questionnaire (CLIQ) [Spanish Version]
Students Attitudes toward Group Environments (SAGE)
Students Attitudes toward Group Environments (SAGE) -Chinese Version
Students Attitudes toward Group Environments (SAGE) -Slovenian Version
Students Attitudes toward Group Environments (SAGE) -Turkish Version

Information Literacy

SESI-21 Student Survey
SESI-21 Teacher Survey

Literacy

ABRA/ePEARL Implementation Fidelity (observation form)
ABRA Focus Group

Literacy Instruction Questionnaire (LIQ)

Numeracy

ELM Implementation Fidelity (observation form)

Self-regulated Learning

ePEARL Implementation Fidelity Questionnaire
ePEARL Implementation Assessment protocol

ePEARL Teacher Exit Interview

Student Learning Strategies Questionnaire (versions 2007, 2014)

Teacher Learning Strategies Questionnaire (version 2014)

Intégration des technologies

Online Learning/DE Questionnaire
PedTech Instructor Survey

PedTech Student Survey

PedTech2

Perceptions of Pedagogical Uses of ICT in University Settings

Questions for campus-based disability service providers
Questions for eLearning specialists
Questions for professors
Questions for students with disabilities
Technology Implementation Questionnaire

Back to top

© Concordia University