Skip to main content
LATEST INFORMATION ABOUT COVID-19

READ MORE

Workshops & seminars, Conferences & lectures

QUESCREN Forum: Minority Community Vitality through Education II
Forum QUESCREN : La vitalité des communautés minoritaires par l'éducation II

Date & time

Friday, November 5, 2021 –
Saturday, November 6, 2021 (all day)

Cost

TBD

Organization

QUESCREN

Contact

QUESCREN-ILET

Wheelchair accessible

No

QUESCREN_ForumWebBanner_2020revised-1920X600px

“Minority Community Vitality through Education II” is the second biennial community-building forum organized by QUESCREN's Inter-Level Educational Table. The event will explore ways in which minority language education can contribute to community vitality. As with the first forum in 2018, the focus will be Quebec’s English-speaking minority. The two-day event will feature presentations, town hall discussions, and workshops.

This event, originally scheduled for 2020, was postponed to November 2021 due to the COVID-19 pandemic.

Call for proposals released later this year. Click here for Forum website.

We recognize the support of the Government of Quebec, the Government of CanadaConcordia University, and the Canadian Institute for Research on Linguistic Minorities.


QUESCREN_ForumWebBanner_2020revised-1920X600px

« La vitalité des communautés minoritaires par l’éducation » est le deuxième forum biennal portant sur le renforcement communautaire de la Table d’éducation interordres de QUESCREN. L’évènement explorera comment le développement de l’enseignement pour les minorités linguistiques peut contribuer à la vitalité des communautés. Comme le premier forum en 2018, il portera une attention particulière à la minorité anglophone du Québec. L’événement de trois jours comprendra des présentations, des discussions et des ateliers.

Cet événement, initialement prévu pour 2020, a été reporté à novembre 2021 en raison de la pandémie COVID-19.

L'appel à propositions sera lancé plus tard cet année. Cliquez ici pour le site web du forum.

Nous reconnaissons le soutien du Governement du Quebec, du Gouvernement du Canada, de l'Université Concordia et de l'Institut canadien de recherche sur les minorités linguistiques.

Back to top Back to top

© Concordia University